Thursday, March 22, 2012

Mari Bercerita

semalam jatuh..
no..no..
bukan jatuh hati...
tapi jatuh hampir tersembam..
tapi tak sempat lagi tersembam dengan jayanya..
tangan sempat tahan..
tapi kaki kiri kat bahagian buku lali terlipat sikit..
ingat takde apa-apa..
tapi malam tadi tengok bengkak sikit..

masalahnya jatuh tu kt depan gerai-gerai kot..
dah laa ramai anak-anak muda..
malu..!!

dah laa sebelum tu diorang panggil-panggil suh beli barang
aku senyum-senyum je..
nasib tak lambai-lambai tangan..
kalau tak, da bole feeling model kau..!

tapi senyum kt bibir tak habis lagi, 
sedar-sedar muka da nk jumpa simen..
tergamam kot diorang..

sebab kt situ takde ape-ape pun bole buat aku jatuh..
jalan rata..
selipar aku pakai pn flat je..!

aku pn konfius..
kawan sebelah aku lagi laa konfius..

hahaha.. lepas je gerai tu, air mata mengalir..
bukan sedih..
tapi rasa lawak sgt..
nk gelak tapi tak keluar..
yang keluar air mata je..

serius...tak nangis..!!
haih..macam ape je jatuh gitu...

lepas tu aku marah kawan aku..
tanya dia napa tak tolong..
"bukan jatuh terduduk pun..bole je bangun sendiri.."

sebenarnya dia pun tergamam..kahkahkah..
ampeh..

best kan kalau jatuh hati,
lepas tu hati tu ada orang kutip..
lepas tu dia jaga elok-elok..
lepas tu hati tu disirami kasih sayang yg berlebihan..
di adun pulak dengan rasa cinta tulus suci..

eh..? very the over pulak kannnn...

mood mengadu ni sebenarnya...
cepat-cepat sini usap kepala..
pastu jangan lupa buat ayat..
"takpe laa shila...jatuh sikit je...kan shila budak besar..."
sambil tepuk-tepuk bahu..
lagi bagus hug-hug sekali..
cium pipi ke..

makin over tak..? haha..

12 comments:

  1. jatuh hati - hati dikutip - orang jaga elok2 -

    lepas tu?

    dibaja dengan kasih sayang ehh? tu untunglah...

    kalau...

    "nah awak, hati awak. saya dah jaga elok dah. turn awak pulak jaga sendiri.."

    menangis tak berlagu...


    *app la komen2 orang yg dah berlambak tu.. -_-

    ReplyDelete
  2. hahahaha

    hari tu saya kena perkara lgi memalukan

    tumit kasut tercabut masa lintas jalan.

    ramai org yg nampak.hahahaha


    siap ada lagi org perli,'nak pinjam kasut saya ke?' hahaha

    saya dulu pun pernah nak jatuh gak,padahal pakai flat je masa tuu.pelik pelik.

    ReplyDelete
  3. sian shila, meh kat papa meh, alolololooooo... syiaaaannn iye atuh yeeeeee

    ReplyDelete
  4. nget dah jatuh hati yeaaa!

    :P

    tu la, khayal kuat sangat. kan dah jatuh. hati hati yep len kali

    ReplyDelete
  5. meh nak tolong kutip hati tu

    kikiki

    ReplyDelete
  6. ohmai!
    kesiannya..

    erkk..

    takpalah kak shila, kak shila kan cun, kalau jatuh pun orang lain pandang tetap cun melecun.. diorang tergamam sebab tak pernah tgk model jatuh depan mata..hehehe..

    :DDD

    ReplyDelete
  7. aku tatao ar nak gelak or nak kesiankan.. sempoi ko buat entry ni.. hahaha.. ops.. aku tergelak..

    ReplyDelete
  8. ada tak orang gelak dalam diam?

    ReplyDelete
  9. siannyaaa...lain kali kene lebih hati2.. errr.. kuat berangan ni kot!

    ReplyDelete
  10. adoiiii siannya....tapi kan dik, bukan selalu pun jatuh....mehhh sini, akak tolong tepuk2 dan bagi hug2 sekali....jngn nangis ya dear....

    ReplyDelete
  11. ala shila dah besar, jatuh skit je tu.. jangan nangis ye.. (sambil tepuk2 pale) =P pehal tibe dari jatuh leh selit jatuh ati lak? memang senget betul!

    ReplyDelete