Saturday, March 24, 2012

Entry Boring (buat tajuk gini boleh rangsang orang nak baca tak..???)

"cheq  A, ingat tak kawan yang datang kenduri ujang 3tahun lepas..?" cheq A kakak aku.. kitorang dalam family, takde panggilan "kakak".... padahal umur aku dengan dia, 14tahun beza.. 

"aaaa..napa dengan dia..?"
"dia da bertunang...dengan budak kilang dia..."

-------------------------------------------------------------

"shila, budak tu tunang dah..? yang jiran abang abah kt kota tu kan..? "
"a'ah mak..."
"kau kahwin laa cepat sikit.."
" :) " sengih.. 

sejak bila pulak mak pandai bising-bising suruh anak dia kahwin ni..? rasa kakak-kakak dulu mak tak pernah pn gini.. 

"nanti kalau lambat-lambat, jiran-jiran da tua-tua..sapa nak tolong kenduri..?"
"takpe laa mak..kita buat kenduri doa selamat je.. masak mee goreng.. mak pn tak penat.."

okeh..aku jawap soalan tu masa kitorang tengah baring-baring kt bilik yang sengaja tidak dipasangkan lampu.. hobi aku, mak dengan cheq A lepas solat magrib.. kalau kakak2 lain balik, memang tu aktiviti kami.. berhimpit atas katil queen size ramai-ramai dengan baby masing-masing.. 

sebab gelap, aku tak nampak pn reaksi mak..
ntah dia risau aku kahwin lambat ke..
ntah dia risau pasal kenduri ke..

ye..mak pn da agak tua...
buat kenduri bukan mudah..
kat felda ni masih lagi amalkan rewang..
tapi tu la..
orang-orang yg rajin gi rewang, mmg golongan2 mak-mak abah-abah laa..

golongan aku..?
duk rumah main fb.. huks..!
ape pun tak boleh pakai...

-------------------------------------------------------------

sampai sekarang terngiang-ngiang lagi suara kawan tu.. tapi aku dapat rasa nada suara dia tak hepi.. dia nak percepatkan kahwin..tapi masalah kewangan..

dan macam biasa aku jawap,

"nikah je dulu..buat kenduri doa selamat je.."

aku tau cadangan aku tak diterima.. hahaha..

-------------------------------------------------------------

"mak kata lelaki elok kawen umur 25..perempuan 24.." masa tu umur aku 23...
"owh..tahun depan sesuai laa kawen kalo gini..da ada calon...?"
"takda lagi.. mak kata kawen je dengan awak.."
"heh..?" hahaha.. aku memang penah jumpa mak dia.. masa tu tolong angkat barang...

-------------------------------------------------------------

diam tak diam.. dua tahun dah kami tak berhubung.. bukan sebab gaduh.. takde gaduh pun..

ah..nak korek rahsia laa tu.. tak dapat derr... hahahaha...

mak..jangan laa cerita pasal kawen lagi..
hati ni..hati ni..da jatuh...tapi.......... tettt...!!

suka je kan aku nk buat cerita pasrah-pasrah macam ni..kehkehkeh...

30 comments:

  1. kalau jodoh dah sampai kawen jgk nnati. hee.

    ps. sama la dgn mak sy. suka sgt timbulkan pasal kawen. huhu.

    ReplyDelete
  2. shila..orang kota ke? Felda mana?

    takpe..pelan2,,sebenornya mak ko saja nak ngetest bahawasanya ko ni dah ada pakwek ke belum tu je

    ReplyDelete
  3. ini entry ke tiga atau ke empat sal kawin.. semua dah terjangkit ngn lady.. hihihi.. :d..

    jgn risau2.. nanti kite kawin same2 ek.. :D

    ReplyDelete
  4. missSenget duk felda ke? katne?...mm..best tuaa rewang2..meriah. akak selalu jek join orang rewang2 kat umah akak ni..


    p/s : mak tanya tu sbb dia concern..

    ReplyDelete
  5. masalah la kau ni, tajuk entry boring buat adrenaline aku pantas. kahwin. demm, no komen.

    ReplyDelete
  6. nanti kalau nak kahwin.
    kasi chemay jadi pengapit ye?
    hehe
    :P

    ReplyDelete
  7. Cakap pasal kahwin,no comment lah kot.

    saya kanak-kanak lagi :ppp

    but for me umur paling awal utk kahwin is 27 .hahahaha. for me la.kalau org lain tak tahu laa..hikhik

    eh terkomen pulak. haha

    ReplyDelete
  8. dia menghilang tanpa khabar berita ke?

    ReplyDelete
  9. tah kenapa aku bygkan kau ngan mak semua lepak atas katil pakai telekung dalam gelap.. haihhhh

    ReplyDelete
  10. takpe nget...insyaallah kalau jodoh pasti tak ke mana..:)

    ReplyDelete
  11. As salam Ms dear,

    Saya nak gelak jap komen si Zulfikar tu..hehehe ;P

    Jodoh, ajal, maut semuanya rahsia Allah... Saya doakan dear dpt jodoh sebaiknya... Insya'Allah... Ckp dgn mak esok kenduri kahwin buat catering je...semua pun xpenat...Jiran2 tolong sikit2 sudah...hehehe... gurau ye dear :)

    ReplyDelete
  12. haa.. aefa suka bab kawen2 ni.. so bila kenduri? jemput tau :)

    ReplyDelete
  13. haaaa....dah ada bau dah tu..nak mai dah..sikit lagi... bau nasi minyak!! haha, kan..insyaallah tak lama dah.

    ReplyDelete
  14. takmo.. umur 27 tahun baru nak pikir pasal kawin.. sebab kalau kawin sekarang, takkan nak bagi isteri makan pasir lak kan.. so stabil dulu baru kawin r betul? =P

    paling penting, calon pun macam ade macam takde je.. T_T

    ReplyDelete
  15. ehem=ehem... orgtua cakap... hahahahaha.. kalau sebut sampai ke entry ada makna tu... hahahaha....

    rewang? skang payah nak tgk adik. better catering. tapi semangat gotong royong riuh tu kiita tak dpt jumpa kat KL ni lagi. kalaua da pun ... tak semeriahdulukan? hurmmmm

    ReplyDelete
  16. jap2, lain macam sangat ni. ni blog sape aku masuk ni? heh

    ReplyDelete
  17. pelan2 kayuh la eh senget oii..

    lau kawen jempot ipa tau. huhu

    ReplyDelete
  18. shila, ai dah bagi alamat kat inbox.. ready siap siap kot esok nak nikah dah :D

    ReplyDelete
  19. kalau ada jodoh tak ke mana...

    Ishhhh..agak2 bila miss nak kawin ni..???? jngn lupa jemput akak tau....

    ReplyDelete
  20. Tak lama dh ni kot...

    Sembang dlm gelap best kan?

    ReplyDelete
  21. ni kne kawen dah nih.. huhu

    jom tambah ilmu
    sambungan.=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/03/babi-puncanya.html

    ReplyDelete
  22. seonok je kalo de kenduri kat kg2 nie.. gtg royong..save budget sket...

    hehe

    ReplyDelete
  23. ni yang susah nak komen ni...
    samalah... jodoh tak sampai lagi...

    ReplyDelete
  24. semoga berjumpa jodoh yang baik untuk kamu...yang pasti bukan saya yang kamu maksudkan itu =),sebab saya bukan yang terbaik untuk kamu...

    ReplyDelete
  25. cepat2 la kahwin wei.. mak dah lama tunggu.. haha

    ReplyDelete
  26. eh, dah tukaq template?

    hmm..akak pun sama, ayah asyik tanya..siap cakap kalau incik S x pinang tahun ni jugak dia nak terima jer sape2 yg masuk minang...adeh...

    ReplyDelete
  27. tajuk macam tu lah lagi orang nak bacah kehkehkeh..:p

    umur akak tu memang sesuai nak kahwin..:)
    tapi umur saya yang muda lagi ni pun orang dah sibuk2 suruh kahwin -_-'

    betul2, janganlah cakap pasal kahwin lagi kan kan kan..:DD

    ReplyDelete
  28. haha kahwin je la shila. hehe

    ReplyDelete