Saturday, January 14, 2012

Membazir

Nak tahu tak..
semalam aku pergi pasar malam..
pasar malam yg panjang giler..!
tak pernah jalan sampai hujung..
sebabnya sejauh-jauh jalan ke belakang..
makanan kt gerai awal-awal tu jugak kami beli..

kat papan harga gerai tu tulis :
kuew tiaw goreng = RM2
Bihun goreng        = RM2
mee goreng           = RM2
Nasi goreng          = RM2

"nak yang mana dik..? kuew tiaw ada..mee goreng ada.."
"nak mee goreng...nak 3ringgit bole..?"
"bole-bole...takde masalah.."
"nak sambal ke nk cili jeruk dik..?"
"nak dua-dua bole..?"
"okeh..."
jawap soalan dengan soalan kadang-kadang menyakitkan hati..
tapi aku suka buat..!!
muahahaha.. *sambil buat muka comel tak jadi-jadi*

aku kan selalu memang tamak haloba..
tengok 2ringgit macam tak cukup...

tapi sebenarnya..
tak sampai seringgit pun makan..
ni haaa.. ada lagi kt meja ni mee goreng tu..

ingat makan sikit pastu nak smbung makan lagi..
tapi sedar-sedar da pagi..
kesian mee ni..
kesian..
kesian...

jap gi mesti ada yang marah..
sob..sob..sob..
nangis dulu sebelum kene marah..

34 comments:

  1. tulah...murah sangat..tu yang nak mcm2x..biasalah tu

    ReplyDelete
  2. weh, semua jenis goreng dibelinya...

    klu pi pasar mlm mmg camtu kan, klu ble semua jnis mknan nk beli...mcm bln puasa je.

    ReplyDelete
  3. itulah membeli ikut nafsu.. ish2x.. jangan selalu buat..membazir je

    ReplyDelete
  4. hehe
    comel perangai beli sampai 3ringgit
    padahal perut tangki kecik je
    ehek :p

    ReplyDelete
  5. nafsu makan bermaharajalelong !

    ReplyDelete
  6. suke membazirla senget nih..
    isk isk isk..
    tu la... org jual 2 rgt nk beli tige rgt.. mcmla perut tu besar sgt :P..

    p/s : baca dlm nada marah tau :P

    ReplyDelete
  7. HAHA

    saya pun suka membazir jugak.mula-mula tu rasa macam boeh sumbat semua.last-last suku je masuk.hahaha

    ReplyDelete
  8. membeli mcm nak bukak pose !..
    hihihi..

    ReplyDelete
  9. sebab tu kita kalo g pasa malam bawak cukup2 je..RM5 =)

    ReplyDelete
  10. kesian mee tu, hee.
    takpa, lepas ni kompem tak buat dah kann :>

    ReplyDelete
  11. ko ni kan..laen kali makan bagi habis!!!

    tengok2 aku dah marah dah ni :P

    ReplyDelete
  12. spe marah???klu beli banyak lagi,meh hantar kat orang bujang dok sorang ni sket.hehehe

    missSenget kena tag

    http://noruazuran.blogspot.com/2012/01/segmen-mr-eraz-fadli-tingkatkan.html

    ReplyDelete
  13. ish2 ~ xbaek mmbazir.. hee ~

    ReplyDelete
  14. membazir~!
    tamak~!
    haloba~!
    nafsu besar~!
    ish~!
    ish~!
    ish lagi~!

    *apa lg ehh ayat marah? huu

    ReplyDelete
  15. hang ni..membazir je keje. mana nak comey muka kalau dah buat kesian kat mee tu. esok2 mee tu sumpah ang..rambut dan bulu roma semua jadi mee. haha..padan muka nget.

    ReplyDelete
  16. huhu..baru semalam makan mee goreng..
    tapi bukan beli la..
    aunty saya masak..
    muehehe...

    ReplyDelete
  17. lain kali ajak akak makan sama...sure tak membazir...hehehe

    ReplyDelete
  18. kau ni apa nak jadi shila? ha?

    masa beli tamak haloba.. dah beli tak makan. patu membazir. kesian tau tak makanan tu?

    bygkan orang susah mcm mana?


    kan dah kena marah!

    p/s apa maksud haloba?

    ReplyDelete
  19. murahnya..huhu bli bnyk2 wat stok..ekeke

    ReplyDelete
  20. membazir tu amalan setan. taknak jadi setan kena belanja aku mi goreng kehkehkeh

    ReplyDelete
  21. dik..lepas ni ko mintak singgit jerk..agak2 peniaga tu nak bagi tak??..kihkih.

    ReplyDelete
  22. hahaha....
    tak jadi la nak marah. pasal mcm lebih kurang die je perangai akak nih...

    ReplyDelete
  23. lain kali, kalau lebih makanan, jangan lupa kami di sini, kami punya perut sentiasa bersedia berkhidmat..hehe

    ReplyDelete
  24. sabo jerla kalu ada pelanggn cmnih.. hahahah.. loya plak dier.. huhu


    jom baca sekejap..=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/berkata-dengan-lemah-lembut.html

    ReplyDelete
  25. lain kali takmo membazir yer..:)

    ReplyDelete
  26. nangis nak mintak kesian la tu. jangan harap lah nakn maafkan! uuhhh..

    ReplyDelete
  27. bazir..haishhh. kalau tak sbb tertido sbb semut merah hurung kan?

    ReplyDelete
  28. tak pe Nget nget. skang ni zaman orang tamak selalu untung hehehe

    ReplyDelete
  29. tak abis sis,bagilah kita..

    kita lapar ni..hehee slmt pagi^^

    ReplyDelete