Friday, January 20, 2012

Cuti dan Kawan

Hari ni mesti masing-masing da fikir cuti je kan..
takpe..takpe..normal..
tapi cuti mak abah takde kt rumah..
diorang nak pergi rumah anak-anak yang jauh di mata dekat dihati..
pergi Melaka pastu ke Kajang..
Kakak kt Melaka baru dapat baby girl..(tahniah..!)
Kakak kt Kajang pulak baru pindah rumah.. (tahniah jugak..!!)

Kitorang adik beradik yang lain..?
dapat mandat jaga rumah..
bagi ayam itik makan..
siram pokok bunga..
Sapu daun kering kt laman rumah..

peh...peh...
kemain lagi siap ayam itik..
padahal ayam 2 ekor je..
itik..? langsung takde..
pokok kt laman pulak semua tahap tinggi lutut je..
mana laa nk datang daun kering melambak kan..?
hew..hew..hew..

Okeh..tu pendahuluan je..
sebenarnya nak tanya pasal lain..

persoalan tentang sahabat, teman, rakan, taulan, kawan atau apa-apa je gelaran lain..

Anda lebih suka mereka buat anda gembira dalam penipuan..
atau anda suka mereka buat anda sedih dalam kebenaran...?

at certain part..
aku memang mengharapkn kebenaran walaupun ia menyakitkan..
sangat mengharap sebenarnya...
jiwa lebih lapang bila tahu mana silap dan salah kita..

dan kawan, jangan buat ayat pusing-pusing sangat dengan aku..
cakap direct je..
aku senget..tapi lurus tulus mulus sesuci lebaran.. 

okeh..aku tipu...aku tak suci sangat..
tapi aku suka fikir-fikir bukan..
dari salah faham, baik aku buat -buat tak faham..

aci tak gitu..?? T__T

sangat buruk sebenarnya bila aku dah mula fikir bukan-bukan..
padahal banyak benda lain lagi boleh fikir..
hancur..hancur..hancur...

32 comments:

  1. ooo parent g melaka?? moon pon esok nak g melaka nie...hehehhe~

    ReplyDelete
  2. betul tu.
    baik ckp straight forward kan senang
    takdelah kita salah faham kan

    ReplyDelete
  3. cuti2 HNY dan rehat2 minda
    jalan2 tengok naga

    ReplyDelete
  4. amboiii boleh tahan juga pengenalan kau kali ni.keh3

    aku,,,hmmm,aku tak taulah nak pilih yg mane.pedih juga rasanya kalau tau yg diri ditipu.heh

    ReplyDelete
  5. Selamat menjaga rumah..

    Ya.. Lebih suka cakap direct FTF than direct kat blkg kita.. Itu nama kkawan sebenar.. Kalau kawan tiruan tu.. Manis mulut.. Hati lain..

    ReplyDelete
  6. kadang2 buat2 tak faham and tak tahu is better hoho..

    adik prefer sedih n sakit dalam kebenaran.
    dari gembira dengan penipuan sebab gembira dia sekejap bila dapat tau perkara sebenar sakitnya lebih lagi...

    ReplyDelete
  7. hahaha..selamat bercuti nget..eh lurus..ahaha

    ReplyDelete
  8. suka yg berterus terang itu lagi bgus.. kita dapat tahu kesalahn kita dan dalam masa sama kawan kita tu juga akan tahu kesalahan dye.. itupun kalau ada buat salah laa..;p

    ReplyDelete
  9. haha..mai la cameron nget...:P

    nanti emel kat i alamat u apa semua k..muahss..

    ReplyDelete
  10. Kawan sayang ko sebab tu susah nak ckp straight forward...

    ReplyDelete
  11. kebetulan, ramai yg suka berkawan rapat dgn saya.. dan saya selalu tegaskan..jadilah kawan yg berani menegur salah silap saya..juga bersedia menerima teguran saya..jika keberatan..faham2 saja..!

    ReplyDelete
  12. meh jaga arnab,nak?hehee

    #berkatalah benar walaupun sebenrnya pahit untuk ditelan..selamat malam sis..maseh sudi add kat fb^^

    ReplyDelete
  13. saya dari GBS ^_^ sopan je nieh..haha

    Intro permulaan yang bagus :P terus terang bila rakan tu sendiri tak kisah, kalau kawan jenis kata kena berterus terang tapi bila kawan tu terus terang dia tiba-tiba tarik muka, merajuk lah.. sebab tu ada setengah kawan yang selalu jadi gembira dalam penipuan. :) peace! gembira dalam penipuan tu ada part2nya jugak kot.

    ReplyDelete
  14. kebenaran lebih pnting walaupun menyakitkan, tp kadang2 kite ingin kan gembira, tp kalau gembira dalam penipuan tidak lama, msti kejap!!pastuh berubah kepada kesedihan jugak

    ReplyDelete
  15. aihhh..jangang duk pikir kokse kokdang la mek weh

    ReplyDelete
  16. akak nak sengih je kat sini :B
    aci dop?

    ReplyDelete
  17. jom gi MEGA weyh!,,,(tiada kaitan dgn entry pon..(Y_Y)..)

    ReplyDelete
  18. baik jujur lg, bru btul kwan.
    pedih la jugak mula2 tu, tp lepas tu ok la kan :)


    happy holiday^^

    ReplyDelete
  19. Aku baru je nak usap itik-itik peliharaan ko..sampai hati beri aku harapan palsu..

    ReplyDelete
  20. yepp..sangat mengharap kebenaran walaupun pahit...manis dalam penipuan sementara jerrr...


    disebalik tabir | AIR TANGAN

    ReplyDelete
  21. yup..betol tu..gtau terus kn..

    ReplyDelete
  22. nget. wen pilih pahit dalam kebenaran. itu lebih baik bg wen.. (direct kan)

    ReplyDelete
  23. rajin jer dier kan.. huhu.. nk jaga itik konon.. huhuhu

    jom renung2 sekejap=)
    http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/kenapa-ilmu-itu-penting.html

    ReplyDelete
  24. aku tak suka di tikam dari belakang,dan ia amat menyakitkan.

    ReplyDelete
  25. singgah sini..tp xjumpa shoutbox...:P

    ReplyDelete
  26. kebenaran kdg2 mmg sgt2 menyakitkan...

    ReplyDelete
  27. haha kajang umah den

    melaka tempat belaja

    jdi sgt seronok bace entry ni

    ReplyDelete
  28. as salam..
    hm..
    pasal siapa ni?
    huhu..macam pakcik dulu2 je. erk.
    hm..yang ni sebenarnya bergantung kepada hati budi. ada masanya perlu. tapi ada masanya tak perlu tapi terbuat.


    semua ni perlukan pertimbangan ilmu dan amal..pakcik pun taklah baik mana. cuma bagi pendapat berdasarkan pengalaman.

    hm..mungkin ya, mungkin tak dia nak jaga hati mish.

    p/s: elakkan fikir yang negatif. tu puncanya boleh menjauh.

    ReplyDelete