Sunday, July 31, 2011

Mabuk-mabuk di Malam Ramadhan..

Riuh je dapat jumpa anak-anak sedara ni..

dalam seronok berborak...diorang nak test aku..

ceyh..mana bole aku tak nak sahut cabaran kannn..

aleeya : cik shila ikut aleeya eh....

makcik aleeya : orite..

aleyaa : ambil cawan..

makcik aleeya : ambil cawan..

aleeya : tuang arak..

makcik aleeya : tuang arak..

aleeya : minum..

makcik aleeya : minum..

aleeya : satu campur empat berapa?

makcik aleeya : lima..

aleeya : cik shila da mabukk..hahaha.. da mabuk..

makcik aleeya : ??? macam tu pn bole mabuk ke?

aleeya : yelaaa...kan aleeya suh cik shila ikut aleeya cakap...bukan jawap soalan aleeya...

T______T

suka budak-budak ni buli aku..cissss...

Saturday, July 30, 2011

Tolong Selesaikan..

setiap kali membaca buku ilmiah, aku akan lebih dulu baca kata-kata aluan penulis..

SETIAP KALI tau..
konon-konon mahu mencari mood..mendapatkan feel..

ada masalah kat situ?

ADA..

masalahnya,
baru baca satu muka surat.. aku da mula rasa-rasa ngantuk..
10 baris ayat baca, 5 kali menguap..
itu baru kata-kata aluan..

tutup buku..dan tido..
kadang-kadang tutup muka dengan buku..baru tido..
ataupun kalo baca depan pc, terus buka muka buku..dan tak jadi tido..

SELESAIKAN..

kalau buku tu ada 50 muka surat je dari kulit ke kulit..
dan aku mula membaca pada 1 ogos 2011
kalau aku membaca sehari satu muka surat..
jangkakan bila aku akan habis baca buku tu..?



Friday, July 29, 2011

Kakakku..

saya ada 4 ketul orang kakak..
tapi saya mahu cerita tentang kakak yang ke 4..
jarak antara saya dan dia ada 2 orang abang..
abang saya sorang lagi tak kahwin..

woiii~!! kata nak cerita pasal kakak ke 4?
apesal masuk pasal abang pulak?

yelaa..nak cerita laa ni..
cool bebeh..cool..

jarak umur kami 7tahun..
jadinya kami tiada pengalaman pergi ke sekolah sama-sama..
bangun pagi dan menangis-nangis dalam pejalanan pegi sekolah..
ok..yang menangis tu dia..
bukan saya..

kakak saya seorang yang rajin..
bersifat kewanitaan yang tinggi..
ketika zaman remaja..
kami sering bahagi tugas dalam buat kerja perumahan
walaupun tu tugas saya..
tapi kakak saya jugak yang buat..
rajinkan saya..?

saya memang selalu buat dia sakit hati..

apa dia kata cantik..
saya kata tak cantik..

apa dia minta saya buat..
saya selalu buat muka toya..

tapi dia tidak penah keluarkan kata-kata kesat..

dia baik..

enset pertama saya, dia yang bagi..
enset yang die tengah pakai..
dengan simkad yang dia tengah guna..
sakan jugak bagitahu kawan-kawan dia da tak guna nombor tu..
saya sangat sengkek masa tu..tak mampu nk beli simkad baru..


pergi daftar sekolah pun..
dia jugak yang teman..
kene bangun pagi-pagi..
gosokkan baju saya..

dia selalu meyokong saya walaupun saya selalu membangkang dia..
dia selalu gembirakan saya walaupun saya selalu buat dia sedih..

semalam..

sil, belikan mai novel..boring ni..nanti mai bayar kt ko..

huk alohh..novel pulak? gua da lah gagal dalam membeli novel-novel ni..
beli buku latihan BM, math dan sejarah gua reti la..

dengan selamba gi ke site BadanCemerlang..dan membuat order 3buah novel.. main hentam je pilih..

da lama tak baca novel..harap novel gua pilih tu tebal-tebal laa.. bole 3bijik novel habis dalam tempoh dia berpantang..

tahniah sis..maaf laa belum dapat datang tengok baby..

harap kali ni dapat buat dia gembira walaupun sedikit..

tapi nasib ah kalau novel tu tak best..

yang pasti duit raya double harga buku.. ;)

2 orang hero..tambah sorang lagi hero baru.. =)

Thursday, July 28, 2011

Upload Gambar

aku kan..
upload gambar-gambar kt fb..

tapi aku private kan.. motif? baik ko simpan je laa gambar tu kt hdd..

rindu kawan-kawan..
rindu kenangan lama..

belek-belek gambar dari 2008-2011..
dan aku perasan..
senyum aku semua memang tayang gigi siong..

lepas tu..
baju-baju banyak berulang..
nampak sangat baju ade bape keping je.. T__T

diam laa shila..kau baju banyak-banyak nak buatpe?

duk makan tido makan tido ja..
nak pakai buat gi pasar pun..
selalu gi pasar tak mandi kan..

dems...jatuhkan saham sendiri..

alaa..nk jumpa ikan-ikan je pun..
tak perlu nak wangi-wangi sangat..
natural beauty orang kata..

ptuihhh...~!!



aku suka jugak ambil gambar sndiri sebenarnya..
hahahahaha..

sistema

tik..!

sila buat satu benda dengan lebih __________________(sila isi tempat kosong)..

uuu.. T__T

jangan banyak main sangat..

ok bai..

                    ya Allah..cepatnya ilang fokus.. T__T (update lepas 20minit)

Wednesday, July 27, 2011

Takut.. Risau..

sesungguh-sungguh dan sebenar-benarnya..

aku takut nak hadapi Ramadhan ini..

takut andai ramadhan kali  ini disia-siakan seperti ramadhan yang lepas..
risau andai ramadhan kali ini lebih teruk dari ramadhan yang lepas..

umur makin meningkat..
tapi degil..

tahu satu-satu perkara tu tak elok..
tapi nak tinggalkan kemain laa susah..

kenapa laaa orang-orang ni taknak behenti merokok..kan bahaya..
kenapa laa orang-orang ni benda jahat jugak nak buat..benda baik taknak pulak..

tak perlu persoalkan sangat bila tengok orang lain macam susah nak berubah..
diri sendiri ada jawapannya..

nampak buruk orang lain..
untuk diberi teguran..
untuk dijadikan tauladan..
bukan untuk jadi modal umpatan..
sedangkan buruk sendiri diabaikan..

sila tegur andai aku silap..
lebih baik biarkan aku sentap dari terus dalam gelap..

Monday, July 25, 2011

Ada Udang Sebalik Mee..

"dayah.....meh sini makan mee dengan cik shila.."

"nanakk..pedash..." geleng-geleng kepala..

"eh..manade pedas..meh..meh.. sedap ni.."

suap dayah dua tiga sudu..

"cik ciyaa...nak udang.." sambil tunjuk udang dalam mee..

alaa..udang da laa 2ekor je..

"eh..tak boleh..udang ni pedash...iskk..iskkk..aaaa...."

"pedasshh...." sambil geleng-geleng kepala..

bagus..!! berjaya..!!

tapi..

ada tapi tuu...

kopek kulit udang tu..kat dayah jugak aku suap udang tu..

masih penyayang kan??
wahahaha..

Friday, July 22, 2011

Bola dan Soalan Peperiksaan

malam tadi, pertama kalinya aku semangat tengok bola.. Malaysia vs Chelsea.. streaming je.. tengok pun sorang-sorang je.. T__T

aku tak minat bola hakikatnya.. jangan tanya sapa pemain-pemain dia.. aku tak kenal.. berapa minit tempoh perlawanan pun aku tak tahu..

tahun lepas..
ada soalan pasal bola..

dimanakah piala dunia 2010 akan berlangsung?

A. Korea Selatan
B. New Zealand
C. Perancis
D. Afrika Selatan

aku dengan yakin pilih B.new zealand.. alasan aku tak pilih afrika sebab dia negara miskin..nampak kan aku dah memandang rendah pada afrika selatan..

kalau tak silap aku exam tu dah dekat sangat dengan piala dunia..iklan piala dunia kat tV pun berlambak..tapi semua-semua-semua tu aku perasan lepas exam..

tapi aku tak kisah sangat..sebab member sebelah pun pilih jawapan yg sama..tapi tak tahu laa kalau dia tiru aku kan.. wakakaka..


ai bole teman yu tengok bola..tapi teman sambil tutup mata kat sebelah ^^,

Thursday, July 21, 2011

Hutang

jemm laa..

aku pulaks segan nak mintak orang bayar hutang...

muahahaha..
kawan aku kata,
jadi tanggungjawap kita gak nak menuntut hutang tu..

adeii..

hutang ni da lama sangat-sangat..

"weyh..nak duit..."
bole buat ayat macam tu?

tapi aku kan penyopan penyantun..
"sihat..?"
soalan pertama aku..

lepas tu aku blah..
tak tertuntut rasa..
segan sendiri..

dem..demm..demm..

dapat duit tu..boleh join dak2 ni gi sabah pulak..
*tetiba juling bijik mata*

dapat laa join kalau tmbah lagi 2-3ratus..
wahahahaha..

sikit je hutang tu..
tapi kan..
masa-masa takde duit camni, benda tu laa kite ingat-ingat..
isk..isk..

Friday, July 15, 2011

Jalan-jalan..


Sarawak..
i'm coming...!!

petang ni gi KL..
esok malam baru gerak gi sarawak..
berjalan dengan si gadis2 ayu..

hoh..macam mana laa kan perjumpaan ini..
pertama kali ni..
wawawa..
tahu kan aku ni pemalu..?

p/s
jom2 sapa kat KL kita pi deting?
esok pagi free..

Thursday, July 14, 2011

N.A.F.S.U


senang je nak kata "jangan" pada nafsu..



tapi untuk nafsu ikut..
susahnya.. T___T

Wednesday, July 13, 2011

Cepat tak Cepat..

tekan "C"
highlight "C" yang sudah di taip
tekan "CTRL+C"
tekan "" untuk ke baris seterusnya
tekan "CTRL+V"

tekan "" dan "CTRL+V" lagi
tekan "" dan "CTRL+V" lagi
tekan "" dan "CTRL+V" lagi
tekan "" dan "CTRL+V" lagi
sehingga ke baris 45..
gigih kan? aku tahuuuu...


"aku rasa kau taip C lagi cepat..."
"kene SHIFT+C...kan C ni huruf besar....sama je..leceh jugak..."
"capslock je la..."
"eh........" macam tersentak
"noob giler.."
"diam laa kau...!! "


terus je tekan "Caps Lock"
dan tekan "C" dan "" dengan lajunya...sampai ke line 94..
fuh...
kejap je kan..


kadang-kadang bila nak cepat, jadi makin lambat ada laa..
T___T


bukan taip guna henset ni..


alaaa...sedih..nk upload gambar lain sebenarnya..tapi tak pulak transfer guna bluetooth.. T__T

Tuesday, July 12, 2011

Aku Mahu

Berikan aku kekuatan itu..

Berikan aku kekuatan itu..

Berikan aku kekuatan itu..

Berikan aku kekuatan itu..

Berikan aku kekuatan itu..

Berikan aku kekuatan itu..

Kekuatan untuk terus berusaha..jauh dari putus asa..
aku mahukan itu..aku mahu..



Monday, July 11, 2011

Campur-campur punya cerita

blogger in draft yang baru ni..
kalau klik link, dia bukak kt tabs yang sama kan..


selalu laa terlupa nak buat new tabs.. T__T
semangat klik link banyak-banyak...


pastu tengok, ada satu tab je..
wahaha..


hancur luluh perasaan nak jalan-jalan blog orang..


aicehh..ni bukan alasan kenapa aku menyepi
ada orang kisah ke aku menyepi ke tak.. T__T


sabtu ahad aritu gi melaka..
kunun berlagak jadi kakak bertanggungjawap..
teman adik ke pemilihan terakhir prejurit
kat kem terendak..


satgi aku pun hampeh..
wahaha..
melaka sentral pun 1st time sampai..


ahh..abaikan tu..


yang pasti adik aku gagal..
sebab terlebih berat.........
wakakaka...!!


eh..kesian die..
mesti die frust..
tolong abah kt rumah je laa acik..
ko kan mainpower kt umah ni..


SELAMAT PAGIIII....!!
**font entry ni macam kecik sikit ke dari biasa??

Friday, July 08, 2011

Esok Hari Sabtu

hye..

selamat hari jumaat..

sekarang aku cepat lupa..
baru tadi fikir nak buat satu benda..
tapi baru berapa saat..
aku lupa da nk buat ape..
lepas tu rasa sesak-sesak dada nak ingat semula..
penah tak rasa macam tu??..
tak puas hati selagi tak ingat..

aku nak seseorang untuk bercerita..
yang takkan pujuk kalau aku menangis..
yang akan kata salah bila aku memang salah..
dan dengar cerita aku dengan muka takda perasaan..

hoiii..
Mengadu masalah pada Yang Memberi ujian laa..
mengadu pada orang yang punya masalah jugak buatpa??..

aku mahukan belaian mesra..
usapan lembut..
pelukan erat..
kucupan hangat..
greng..geng..geng..+__+  


Thursday, July 07, 2011

Ada Yang Merindu..

Semenjak dua menjak enset gua rosak aritu, sifat manja-manja dalam diri gua bertambah.. mana gua kutip ntah perangai tu..

017841**** calling..
siapa ni?
diela laa..
ooo..bla..blaa...blaa..enset rosak..bla..bla..terpadam semua contact...

off..save number dia..diela..

2minggu kemudian..

diela call..
siapa ni?
diela laa..ko ni..save laa number akuu...!!
ngee..aku dah save la..saje je..

minggu lepas...

diela call lagi..
siapa ni??
shilaa...ko tak simpan number aku ke???
hahaha...aku simpan laa..saja je nk manja-manja..

tadi..

diela call..
elloo..nak cakap dengan sapa?
shila..
siapa ni eh??
err... shila....!! ko simpan laa number aku... kecik ati laa...
kehkehkeh..aku simpan la..
enset ko da okeh?
da..baru keluar workshop..
weyh..send gambar ko kt aku..rindu laa...!!
errkk..errr....hahahaha....orite...nnt aku bagi laa..kelakar je ko ni..
bagi tau..aku serius ni..
yelaaaaa..aku bagi...

aku bukan tak simpan number ko..tapi saja nak manja-manja..
pang~!! jadahnya laa manja-manja macam tu..

lepas 5jam, baru aku teingat permintaan dia..
baru je send mms gambar..2keping..
nak antar gambar kt member yang tau realiti-kita-ni-macam-mana pun..
masih nak pilih antara gambar yang konon-kononnya cantik kan?

eh..jangan laa kata aku sorang je macam tu.. =.="

sebenarnya dia nak compare muka aku dengan muka sapa ntah dia jumpa semalam..
dia kata sebijik.. mintak ambil gambar orang tu, taknak plak dia amek..
kalau tak, da bole tepek kt sini..
ecececee...tak de gambar nye kan..macam-macam janji manis aku bagi...

tajuk buat macam nak bagi orang muntah je kan.. wahahaha..

Wednesday, July 06, 2011

Keranaku Shila


alaaa...
memang laa ejaan dia lain..
tapi bunyi dia sama kan?? 
^__^
tapi lagu atas ni macam sedih kot..?

lagu bawah ni sedap jugak...



mak kata..
nama shila ni abah yang bagi..
sebab dia minat sheila Majid.. =.="

dulu..
tak suka orang sama nama..
giler emosi..
padahal orang lain biasa je..
kadang-kadang nama hafizah sampai 3orang dalam satu kelas..

lepas tu..
tak dapat terima..
bila orang kata
shila ni nama orang india..

yang pastinya
aku taktau pun apa maksud nama shila tu..
kesian kan? haih..

tapi kalau tengok kamus dwibahasa oxford fajar
edisi ketiga, ms 362 (siaaap....)
sheila (Austr & Nz sl) : anak gadis; perempuan muda..

hahahahha...
taktau ape motif tiba-tiba gelak kat penghujung entry..

Tuesday, July 05, 2011

Tak Puas Langsung..

ahhh.. budoo laa celcom broadband ni..
lembap macam siput takda kaki..!!
bongok betul...
macam aku tak bayar je kan bil tiap-tiap bulan..

selalu awal-awal bulan ok je..
ni dua tiga hari ni macam haram halal haram halal pulak...

grr...

sebenarnya memaki-maki ni tak mendatangkn kepuasan pun..
hilang keayuan ai yang tak pernah wujud tu yuuuuuuu....

jom tido..!! penat asik kene reload pages.. T___T

akhir kalam..
yang baik susah nak di puji..yg buruk selalu kene maki..
yeay~!!

Sunday, July 03, 2011

Abah nak kahwin lagi..

haritu kan..
kat madinah..
da habis makan tengahari..
depan mak..depan kawan dia..depan bini kawan dia..depan aku..depan adik aku..
cuba kira depan berapa orang?

abah ngaku..
"saya memang ada niat nak kahwin lagi..."

kawan dia sambung..
"semua lelaki ada keinginan macam tu.."
kecik besar kecik besar da aku tengok lelaki dewasa dua orang ni...
grr....tengok mak..dia rileks je..
aku pulak lelebih.. muahaha...

bini kawan dia sambung..
"dia ni bukan keinginan..tapi da pernah kawin dua pun.."
err...

"tapi itu dulu..muda-muda..sekarang dah tak da..."
sambung abah lagi..
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
mak pernah kata..
"lelaki ni..yang kita tak bagi tu laa dia nak.."

ustazah pernah kata..
"sebelum kahwin, awak boleh laa cakap awak terima poligami..nanti awak da dapat, tahu laa awak macam mana perasaan tak nak berkongsi tu.."

dan aku pulak berkata..
"selagi saya mampu kata boleh, saya kata laa boleh untuk perkara yang memang dibolehkan..bila lagi nak kata boleh kan? sekurang-kurangnya saya pernah berkata Boleh untuk sekali.. lepas kahwin tu, belakang cerita laaaaaa.........hahahhahaha... " gelak besar..ada sedikit gusar..

baiklah bang..saya izinkan abang kahwin banyak-banyak..dengan syarat bawa saya jumpa wanita tu dulu..dan kalau ok, saya sendiri akan meminang dia untuk abang..saya cuma nak pastikan dia pun boleh terima dan berlapang dada bila abang nak kahwin untuk kesekian kalinya..memudahkan urusan abang kan....??

amacam? mithali???

Friday, July 01, 2011

Lain Kita Rasa..Lain Orang Pandang..

henset kat tangan..
masukkan dalam poket seluar kanan..
siap dengan kunci 2keping..

bukak purse besar gabak..
ambil duit 2-3keping, kad ATM dan IC...
masukkan dalam poket seluar kiri..

keluar melenggang..
takda handbag..takda alat-alat nk touch up muka..

"kau ni..pemalas kan...??"
"err..bukan simple ke camni...?? takda serabut-serabut.."
 tapi dalam hati memang terdetik memang malas pun ada jugak sebenarnya... 
hahaha...

hidup terlalu mengambil kisah apa orang kata, payah.. tapi tak bermakna kita tak payah ambil kira terus apa orang kata.. pastu kalau orang kata tu takda kaitan, takyah laa mengada-ngada nak terasa pedas kalau tak makan cili.. orang yang makan cili pun terus makan cili, kau yang takda apa-apa pulak nak terasa pedas tak tentu pasal... stop..nanti aku merepek meleweh-leweh sapa nak bertanggungjawap? aku pun tak nak bertanggungjawap tau..!!

nasib baik tadi bawak duit 2-3keping je..kalau bawak doploh keping, konpom da beli henset baru.. T__T nak draw duit, CIMB tak boleh pulak draw kt mesin ATM lain.. fuuuhhh...fiiiiuuuhhh...fiiiuuuhhhh.... kroooggghhh...


Aku berlindung denganMu ya Allah dari sifat tak sedar diri takda duit...amiinn....