Sunday, October 31, 2010

Penat + Pening + Malas

baru bangun dari tido ni...tido setengah jam tapi mimpi macam2..mimpi tentang umah 3 tingkat...tp tangga smpai tingkat dua je..penat nk ke sampai tingkat tiga..kene gayut bagai..tapi bila smpai tingkat tiga, xsempat buat ape2, aku da terjaga..

rasa sangat2 penat + rasa cm tido lama sangat..pening la..malas nk fikir...hahahaha....

tdi ym dengan kawan..die ajak lawan chess online..tiba2 die kata aku gila bila bagitau baru bngun tido..xsempat nk bgtau tdo setengah jam je..T__T

skrg tgh makan nasi goreng..bngun2 tido rasa lapar...masak gune instant perencah..pemalas kan? hahahaha...

jap lagi nk gi jogging..jom?

Saturday, October 30, 2010

Nama Untuk Anak Wa- contest

oleh kerana nak tunggu anak sendiri mungkin makan 2-3tahun lagi, aku dengan beraninya mencuba untuk join contest anjuran cik yuyu setelah di tagged oleh Cintan..contest ni untuk mencari nama utk anak yang bukan dia punya..tapi akak dia punya anak..


syarat nama tu kene
Raja ___________ Shah

1. Raja Muhammad Zarif Shah
2. Raja Adam Iskandar Shah
3. Raja Kamil Fattah Shah
4.Raja Zahran Shah

hahahaha...best laa plak dok pilih-pilih nama..
tapi kalau nama perempuan, suke nak letak nama2 bunga
Mawar Damia, Melati Sofea, Dahlia Yusra..
ekeke..klasik kan??

owh...lupa plak nk tag..
hohoho..

Thursday, October 28, 2010

Tentang Sebuah Kisah

ini bukan kisah dahulu kala..ini kisah tentang Uda dan Dara.. Uda dan Dara yang sedang di lamun cinta.. cinta yang masih belum punya ikatan sah di sisi agama..

sedang enak dalam mabuk asmara, si Dara telah dikhabarkan si Uda menghidapi penyakit kronik..namun penyakit itu tidak membahayakan rakyat publik.. hanya sebagai permulaan satu titik.. dalam kehidupan yang penuh dramatik..

si Dara pada mulanya hampir rebah.. Namun semangat tetap diberi pada Uda supaya jangan kenal erti mengalah.. Dara yang awalnya lemah makin lama kelihatan makin tabah.. Si Uda pula kelihatan semakin gagah..

aku kagum pada si Dara.. Uda, awas andai kau kecewakan Dara.. akan ku cari kau ke hujung dunia. Dara, walaupon aku ada berkecil hati dengan kau kerana kehadiran si Uda, aku tetap mendoakan kebahagiaan sentiasa bersama kau walaupon bahagia itu tidak menyinggah dalam hidupku..(aku penah sms kat Dara , "ye, Uda lg pentingkan walaupun kami hadir lg lama dalam idup kau.."...mmg masa tu sgt kecik ati..)



miss u dear~!! jaga diri kamu elok-elok...
dear...aku tak dapat sebut nama kau kat sini..tapi aku tahu kau boleh rasa entry ini dituju untuk kau..

 pergh...tiba-tiba buat entry luahan perasaan..oit2..senget2 pon masih ade perasaan ok...hahahaha..

**malu baca penulisan sndiri..tp masih mahu publish..camna tu???**

Wednesday, October 27, 2010

Kita Hanya Mampu Sujud


Bila dilanda musibah
Hati tabah mula rebah
Jangan biarkan dugaan
Rapuhkan pedoman hidup

Andai waktu itu tiba

Semaikan sifat bersabar
Hanya Dia saja menentu
Dan kita hanya mampu sujud

Jika direnung kembali
Dari kehidupan
Pelbagai halangan kutempuh penuh cabaran
Tiada satupun ku hadapi dengan senang dan
Tiada satupun ku hadapi dengan tenang

Tapi ku bersyukur

Di saat ku murung
Ku musikkan dalam kedua telapak tangan
Semangat yang dah luntur
Harapan yang dah terkubur
Diberi arah tukku teruskan  

Pernah kulihat mereka
Yang hilang segalanya
Insan yang tersayang
Atau harta benda
Pancaroba bencana juga malapetaka
Adalah sebahagian ujian dunia

Di sebalik kesusahan

Tidak letih mengerti erti kesenangan
Harusku akur dengan apa yang telah dikurnia
Barangkali esok semua berubah

Janganlah kita melupakanNya

Ketika langit cerah bersinar
Janganlah kita melupakanNya
Ketika langit mendung tak bercahaya

.:: KRU ft Mawi ::.

*suke tgk lirik dl..br suke lagu*

Tuesday, October 26, 2010

The Best Follower


Ucapan anda 
tahniah kepada diri sndiri kerana berjaya menerime award dr Elliz
terime kasih tak terhingga pada mak abah yg melahirkan..
juga ucapan terima sayang pada rakan seperjuangan
ucapan terime cinta juga ditujukan pada yg peminat-peminat..
lepas ni bole bukak fan club utk saya diva giler

Berikan 4 ciri lelaki/wanita idaman anda untuk anda jadikan suami/isteri
huhuhu...xtau~~!!! T__T
tertanya-tanya napa soalan ni disertakan dengan award ni.. (?)
kene gi bertapa dulu kt jurang mariana nk dapatkn jawapan..

Berikan 1 tips ringkas untuk kekalkan hubungan dengan pasangan anda
rajin-rajinkan diri buat hubungan sulit + tambahkn bilangan kekasih gelap.
masa ni baru sedar sape yg kite paling sayang...dan mgkin sedar
sape yang sangat menghargai kite dan bole menerima kite seadanya..
sah...aku kene rejek jadi doktor cinta..hahaha...

Pernah anda terjumpa doa pendekat jodoh & putus cinta?
doa nak putus cinta xpenah lagi.. :|

elliz..tQ...!! hihihi...
award ni utk anda semua..sila laa amek yee~~ 

Sunday, October 24, 2010

al-Fatihah utk Inani Zalikha


serius..aku terkejut..
dan takut..T__T

smlm gi melaka..
xsempat baca berita..

mlm2 masa tgh mkn kt umbai,
dpt berita dr junior sekolah..
yg penah satu dorm ngn aku dan inani..
smpaikn berita ni..

al-fatihah..moga ditempatkn di kalangan org2 yg mendapat rahmatNya..
hilanglah satu permata negara yang bakal memberi khidmat pd anak bangsa..

Wednesday, October 20, 2010

20.10.2010

tahun depan 20.11.2011

pastu 20.12.2012

pastu 31.02.2013

mabuk~~!!

ni nk bg jawapan suci utk soaln berunsur2 lucah kt entry sebelum ni..

--> What word starts with a 'F' and ends in 'K' & if you dont get it you have to use your hand..lg prefer gune tangan..bujang kan...wakaka...
jawapan suci: FORK...sebelum kawen suap laa gune tangan sndiri..kang da de partner, leh laa main suap2..


--> Tutup pintu, tutup lampu, orang atas sedap dan orang bawah sakit..sakit2 pon nk gak teruskan..

jawapan suci : TENGOK WAYANG.. sakit leher org yg tgk kerusi bwh2..tp sbb citer hot, lynkan je laa..hohohoh..


ye..sesungguh2nye anda semua sgt laa suci murni..ssb soaln kedua tu xde sape jwp kan.. =P


**da 5minit tulis br pasan tarikh 31.02.2013 xpenah dan xkan wujud...T__T**

Mencari Identiti Blogger Yang Hilang



Once you have been tagged, you are supposed to write a note
with 25 random things, fact, habits, or goal about you.
At the end, choose 25 people to be tagged.



(o_O) 25 point tu nk citer psl diri sndiri..


1---reti naik moto...tp xpndai bwk moto..
2---suke makan...tp xpndai masak...slogan hidup "xguna masak klu xde sape nk makan.."
3---suke tgk budak2 kecik yg pakai pampers jln terkedek2..rs cm nk sepak montot die.. 
4---selalu bercakap2 masa tido..xpuas cakap masa sedar kot..
5---suka cuba mknn baru..aritu tgk rancangan masak2 "pelik tp sedap"..rs nk sgt mkn belut...ahahaha~
6---teringin nk derma darah..tp stiap kali lalu tmpt org derma darah, jeling pon xberani..
7---dulu nk tmbah berat..sekali da tambah, makin bertambah2 plak xnk turun..T__T
8---last panjat pokok awl tahun aritu..mak yg suruh panjat..tp lps da xpnjat kot..pokok 2 da xde..
9---setia..sbb ade sepasang sipar je dlm satu2 masa..tu laa sipar jln2...tu laa sipar gi pasar..tu laa sipar men longkang..
10---da lama xgune pencuci muka + bedak muka + krim muka = malas...jrwt bersepah wokeh..
11---suka merajuk dan dipujuk..tp klu org lain merajuk, lantak ko laa..
12---satu2nye dlm fmily lahir kt spital JB..mak siap igt tertuka anak sbb gelap sgt..T_T sob2..
13---lg suke makan ubat pil dari ubat air..ubat air xsedap..+___+
14---dl muda2 mudah tacing ngn abah compare mak..abah nasihat sket da nanges..pdhal bukan die mrh pon..


ya tuhan...br nk masuk yg ke 15 ke???  stop 5 minit...muhaSABAH (org yg tagged ni org sabah- Panadol) diri...


15---bole ngadap komp lama2..tp bl ngadap buku, stengah jam tu pecah rekod laa...sob..T__T
16---xreti maki2 org..tp reti caci2 je...keji giler kan..wakaka..
17---masih berharap dpt lg duit raya tahun depan..hohoho~
18---klu makan nasi lemak bungkus surat khabar sorang2, surat kabo tu wajib mnjadi bahan bacaan..kcuali paper cine+tamil..
19---dl masa skola, slalu tido dlm kls..kdg2 dlm exm pon bole tido siap mmpi2 bukak buku cari jwpn..tp slalu salah..T__T.. penah tdo kt kls pastu mmpi ade llaki dok sbelah..bljr same2.. pastu die ngaku die suami i..ensem llaki tu..serius..!! tp da lupa muke die..muda2 da gatal kan...
20---pengguna spek tegar...tdo pon pakai spek..takut mmpi kurg jelas klu tanggal spek..
21---xleh pakai eksesori besi..
22---mempunyai selera berfesyen yg sgt buruk~~
23---mau pnjat gunung kinabalu..cita2 tggi kan? gunung ledang pon xpenah pnjat..wakaka...x__x
24---nak jelajah malaysia bg abes..xpenah lg smpai penang ke atas..
25---nak bukak perniagaan suatu hari nnt..(mode : serius)


hoho...nk tag 25 org plak ek...hurm~
set...ready...go~!!


--fello ariza--mish--cik qiqi--robot sakti--gigiNgongak--kak masmurni--cik dada--aefa--asy--deno--rainbowCloudy--atokBijak--cik gayah--dc--bazilala--wanzi--sukeMakan--Almy--kakFiq--cikguComey--aduka--uh~~..maaf xdpt penuhi syarat..berlalu tanpa rasa bersalah dengan membuat muke suci...

Tuesday, October 19, 2010

Kalau Kamu Ingin Berpacaran


Kalau berpacaran Memang banyak pantang larang
Menjaga susila Ibu bapa adik abang
Apabila berdua Carilah tempat yang terang
Agar tidak pula Mencuba aksi terlarang
Boleh pandang-pandang Jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang Bertambah sayang
Biar malu-malu Biar segan-segan
Kerna malu itu Perisai orang beriman
Kalau berpacaran Jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan Jumpalah ayah dan mama
Hantarkan rombongan Meminang dengan segera
Kalau terlambat kasihmu disambar buaya
Yeah
Kita sambung cerita
Kalau kamu berdua Aku yang ketiga
Aku penambah perasa Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba Hati si dara kata tak apa
berani buat terima padah
Kalau tak sedia Ucap syahadah

..:: Kalau Berpacaran - Sohaimi Mior Hasan & Ana Raffali ::..


lagu yg menarik.. =)

Monday, October 18, 2010

Melucah...siapa yang Lucah sebenarnye...

hahaha..tiba2 je nak timbulkan satu persoalan..

siapa yg lucah sbnrnye....org yg mengeluarkan sesuatu kenyataan ataupon penerime yg mencerna kenyataan tersebut?



--> What word starts with a 'F' and ends in 'K' & if you dont get it you have to use your hand..lg prefer gune tangan..bujang kan...wakaka...


--> Tutup pintu, tutup lampu, orang atas sedap dan orang bawah sakit..sakit2 pon nk gak teruskan..


seri murni..pemeringkatan dua kali..lebih suci lebih murni...hoho~..

mahu itu..mahu ini...semua mahu~


mau jalan2...
tenangkn fikiran..
luaskan pndangan..
sucikan jiwa..
ringankan badan..
panjangkan langkah..
xlupa juga..
kosongkn poket..
huhuhu..


ni jln2 kt kuala gandah..
ade elephant center..
ade taman rusa..
paling puas ati kt tmn rusa..
bole dtg dekat..bg mkn..
siap kene tendang ngn rusa pasai xbg depa mkn..
ampeh..

ms ni hampir rusa dpt kiss aku..ekeke~
rusa tu leh gesel2 kepala die kt bahu aku..
pastu penjaga tu mntk aku hulur pipi..
mule2 cm xrela..tp bl da rela, 
rusa tu plak larikan diri..
mgkin malu sbb awl2 aku cm nk rejek..keh2..

ms ni saje teman mmber balik umah die kt mentakab
1st time nek ketapi..
mmg saje pakse die naik ketapi sbnrnye..
jakun kan?
hahaha..

da lama xjln2..
sob2..

da lama teringin nk pnjat gunung kinabalu..!!
bl laa nk tercapai~~..hahahaha...

Friday, October 15, 2010

Terima Kasih Kerana Merindui Aku

peh..
berair2 idung baca tajuk entry..hahaha..
saje je..sbb utk dua entry sebelum ni ramai je kate jiwang kan..adeii..

utk lagu firdaus tu, tu lagu sorang member bg di saat guwa kesedihan.. so sape2 rasa sedih nk pinjam bahu, meh2 sini..bahu ade dua..ekeke...

utk entry tentang hati dan perasaan tu, ade perkara nk diluahkn..tp mcm xterluah..hnya mampu buat ayat busuk yg hnya beberapa kerat2 je..

owh~..utk dua hari ni, i cuti dr bW..i mau pigi itu tmpat yg tarak coverage berukband...yg ade hanya laa band beruk2 hutanan je kot...peh..mcm pedalaman mane je kan aku nk terjah..padahal nk gi felda yg byk kelapa sawit je pon..keh3..


okeh2..bajet ade org nk rindu laa kan wat tajuk besar2 gitu..wakaka..nk muntah, sila tahan.. sayangi dan hargai laaa mknn yg telah memenuhi perot2 muncetmu itu~~

ok..doakn segalanya terbaik utk aku..arigato..!!

**mcm ucapan org menang anugerah je..**

Tentang Hati dan Perasaan


ni mmg gmbr milik saya..!! :)

tentang hati..
yg sukar utk diselami..
yg sukar utk difahami..

tentang perasaan..
yg sukar utk diterjemahkan..
yg sukar utk ditafsirkan..

tentang perasan..
xperlu dilayan...
hahahaha...
layan buat sakit hati dan perasaan anda semua je...
cis..
dem..

Tuesday, October 12, 2010

Menangislah dibahuku - Firdaus

kau datang padaku seperti biasa
ku sambut bahagia dengan tangan terbuka
kau balas dengan senyuman seadanya
ku tahu ada sesuatu yang berbeza

kau hanya diam seribu bahasa
hanya di matamu yang cuba berbicara
bahwa saat ini hatimu terluka
kau tahu ku ada di sini untukmu

mencuba tak berkedip
menahan tegar di hujung mata
hingga kau pun tak kuasa
berderailah airmata
dalam pelukku kau curahkan semua

menangislah...
kadang manusia terlalu sombong tuk menangis
lalu untuk apa airmata telah dicipta
bukan hanya bahagia yang ada di dunia

menangislah...
di bahuku kau berikanku kepercayaan
bahwa laramu adalah haru biruku
kerna ku adalah sahabatmu

download MP3

**tak penah ingat bila kali terakhir tido lentok-lentok kt bahu mak dgn abah...**

Monday, October 11, 2010

tak suka orang sopan-sopan sgt..


td gi public toilet..

nk basuh muke..basuh tangan..basahkn rmbut sket..basuh kaki...

xsempat pakai tudung, ade org ketuk pntu utama toilet..

sopan kan? nk masuk toilet pon ketuk pntu..

pelik gak..kbetulan masa org tu bukak pntu, aku de blkg pntu tu..

aku nmpk lembaga bermisai.. T__T

"laa...igtkn xde org..." lps die nmpk aku...

owh...ongok...ongok..ongok...!!!

lain kali tny..!!

anda igt ngn ketuk pntu abes sopan tu org leh detect anda laki ke pmpuan?? haish~~!!
ngn ketuk pntu tu anda leh tau dlm tu ade org ke x???

Saturday, October 09, 2010

Khamis bersamaan 9 Oktober 2010

esok 10.10.10...kalau ikot hati yg gatal, nk laa jugak nikah esok... tp akal yg waras pesan "sedar laa diri..T__T" ye..ye...sedang mnyedarkn diri laa ni dari tdo yg lena x lena sgt...eh fell...smlm senget mmpi ade org wat jamuan makan2..!! sempat laa makan dlm tu.. =P tp bngun2 lapar giler..

okeh..off topik...

nk bg soaln ni...klu khamis (2ari lps) = 9 oktober... pastu esok (ahad) = 10 oktober.. maka semalam + arini = ??

hahaha...okeh...aku yg bingung sbnrnye...lalala..

gini citernye, ari selase aritu gi beli roti pendek gardenia bertarikh luput 9oct.. da set 9oct = khamis...

"roti ni cm da berkulat je..best klu dpt bg kt ikan" ...hatiku berbicara sndiri pg td..tp apekan daya...ikan yg ade hnya wujud kt dlm peti ais..klu bg, konpem smpai thun depan pon roti tu xluak..

bukan gmbr roti sbnr kt umah

tnpa periksa kondisi sebenar roti tu, ngn yakinnye gi cmpak roti tu dlm tong sampah..fuh~...suke sgt membazir... T__T

arini pg2 da berbW...smgt hari sbtu nk tgk industan..wuwuwu..tb2 mata bulat tgk tarikh kt sB..eh..arini ke 9hb?? xpuas hati lg, gi tgk kalendar hp plak...kul5 ptg td br pasan weyh..!!

pndang kiri kanan, rs2 xde org nmpk sorang2 kt umah sbnrnye, aku amek balik bgkusan roti tu..bole wat mkn2 lg ni..elok lg...

tersengih2 smbil berkata dlm hati " maju 2hari..bole dibanggakan..."

Friday, October 08, 2010

Langkah perTama unTuk menCintai~

tanpa langkah pertama, pastinya tiada langkah seterusnya.. betul atau tidak kawan-kawanku tersayang? betulkan? alaa...tolong laa setuju..kalau tak setuju nanti aku nangis.. T__T ekeke..rasa macam nak bagi penampar x? :P


tidak kira laa samada kita berjaya atau gagal dalam langkah pertama... daripada x melangkah langsung, kita xkan tahu potensi diri kita utk membuat langkah kedua ketiga dan seterusnye..tanpa langkah pertama, bagaimana kita hendak menCintai sesuatu yang belom kita lalui? (xtau cmne nk kaitkan ngn tajuk entry...T__T)


ketam x  melangkah secara lurus...tp masak lemak ketam sedap kan???
ketam bercili pon ok..


kepentingan niat dalam melakukan sesuatu perkara..




"Hanya segala 'amal dengan NIAT dan hanya bagi tiap-tiap seorang apa yang ia NIATkan. Maka barangsiapa yang hijrahnya kepada Allah dan Rasul, maka hijrahnya kepada Allah dan rasulNya. Dan barangsiapa hijrahnya bagi dunia yang ia memperolehinya atau perempuan yang ia ingin mengahwininya, maka hijrahnya kepada apa yang ia berhijrah kepadanya itu" Riwayat Bukhari, Muslim



smlm..aku niat nk abeskan baca buku yg bukan aku beli.. sbb nk kene pulangkn pd yg berhak.. tp start kul 12, mata da terkebil2 mntk dibelai dan dimanja2..argh~..


aku pesan kt kwn aku, tlg call kul2 klu x tdo lg..die plak jenis xreti tdo awl..slalu jd mgsa kejutkan aku pg2 bute..kbetulan wktu tu die ade kt cc...kot..xtau laa plak klu die ade kt kelab dangdut..lantak die la..ekeke..


b4 baring tu, da tepuk2 bntal ni..niat nk bngun kul2..ok..dengan yakinnye aku landingkn kepala..


zzZZz...


"weh..bngun da kul 2".."okeh2..tq"... :) dlm hati..mudahnye aku tersedar..klu x, xpenah2 aku terjaga org call masa tdo..wlupon hp letak sbelah tinge..wlupon tdo br 15 minit..15minit ckup kot nk smpai kt disneyland....ekeke... dngn tersenyum, aku pon smbung zzZZzz...


"eh..da kul 3.45"..tdo sket laa lg..


"kul 4.50..sejuknye.." ..matikan kipas...pastu mule balut selimut kt bdn..fuh..terhangat di pasaran...


kringgggggggggggggggggggg~..(bukan bunyik sbnr)


"owh..da kul6"...off snooze..5 minit lg..


bukak mata...6.05 pg.. pusing kiri


bukak mata...6.10 pg.. pusing kanan


bukak mata...6.15 pg.. tarik selimut


bukak mata...6.20 pg..peluk bntal


bukak mata...6.25 pg..pusing kanan balik


bukak mata...6.30 pg..kene bangun da ni.... 


eh...mcm otak aku plak da setting snooze.. T__T skrg kul 6.30 terang da kan...ekekek..malu... T__T  lmbt tul bangun..


bukunye kene pulang xsempat abes baca laa ni gamaknye.. nnt tny org je laa ending die...


tu aku niat nk buat mudah je tersedar...cume masalahnye, aku xlaksanakn ape niatkan..cube klu aku xniat...alamatnye tdo smpai pagi laa kot..ekeke~~... nyesal kemudian ade gune x?? gune utk ms depan yg cmerlang gemilang terbilang..yeah~!!

Wednesday, October 06, 2010

down..down..down...

sila bg aku smgt skrg..
huhuhu...

soalan PMR hari ni....


arini wat entry jwp2 soaln lg..ekeke..dpt dr miss rapunzel dada
susah gak soalan2 die bg..peluh2 nk jawap...abes basah baju..


Apa benda paling penting dalam hidup korang?
benda kan?? duit kot.. ($__$) idea dr soaln kt bwh ni..


Benda terakhir yang korang beli guna duit korang?
smlm gi jusco..beli nestum..


Di manakah tempat korang akan langsungkan perkahwinan korang dan apakah temanya nanti?
kt umah mak abah..:) tema ek? rimba belantara..cm sexy jek..


Adakah korang sedang bercinta sekarang?
rasa2nya???


Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?
kekasih eh?? nk tuka suami leh? hingga akhir hayatnye~.. lalala~


Di mana korang selalu jumpa kekasih korang?
nk suh die dtg umah jek..xnk dtg gi cari org lain...hahaha...eh.. aku gak yg merana kot?


Novel/buku/majalah terakhir yang dibeli?
buku kaler2 utk ank buah


Apakah nama penuh korang?
seperti tertera dlm ic dan lesen memandu


Antara mak dan ayah,mane korang lebih mesra?
kt umah mnje2 ngn mak..klu tepon cari abah dl wlupon mak yg angkat..


Namakan orang yang betul-betul korang nak dalam hidup korang?
nak?? nak ape?? nk kawen? nk jmpe? nk peluk? wuwuw~


Adakah korang basuh baju korang sendiri?
opkoz laa x..mesin ade..


Dimanakah tempat yang betul-betul korang nak pergi?
palestin kot..nk tgk keadaan + tlg2 ape ptut.. berjiwa murni laa plak


Pilih salah satu, peluk atau cium?
atau


Beritahu 3 benda tentang orang yang tag
3bnda ek?? die wanita, cntik, manja kot


5 benda yang paling disayangi dalam hidup
hp 3310 keh3, komputer, kaca mata plastik (da kaca, palstik lg??), sume syg laa~


5 lagu yang paling suke dan selalu dengar
take me to your heart, you are the inspiration,
 ikan kekek, ulek mayang, pok amai2


Bila tarikh lahir dan kat mane korang sambut tahun lepas?
15 feb.. thun lps? kt umah..mmg dr dl bday ms chinese new year..cuti2 malaysia


5 blogger yang korang nak tag
aibaks - kes balas dendam =P
apih yg susah tdo
cik gayahspears yg hot
cik suzierahman yg cool
fello ariza yg mule nk memBZkan diri
tb2 arini rs cm nk letak ramai2..hahhaha..tp xpela..ikut khendak..bukan ikut nafsu..


ok..siap!!..nape font kecik sgt?? ntah..xde sbb atas tndakan yg dilakukan..sesungguhnya aku mmg xde niat utk mnyeleweng..
time kasih..

masalah yang masalah

utk ms skrg ni..kehidupan mcm biasa..mslh xpenah surut.. mslh yg cube aku larikan diri tu kembali mnhantui~..ekekeke..padan muke sndiri..!

hmm..tu org kate..jgn lari dr mslh..mslh tu xkan slesai klu kite abaikn..mgkin hilang hny sketika..kmudian dtg semula..


tp mslh yg paling mslh..stiap kali ade mslh, msti jd seorg yg kuat tdo.. haih..mslh tul.. klu tdo b4 mslh setel, mmg teruk..tdo asik tersedar...xlena..mmpi ntah hape2.. tp stil pastu smbung tdo balik.. bukan nk fikir cmne nk setel mslh...keh3..


Sunday, October 03, 2010

jawap soalan incek Aibaks~

aritu da kene tag ngn incek Aibaks. skrg ni br sempat wat.. bz kunun2 nye... poyos.. ahaha~
okeh2..sila jwp dlm ms 5minit..


1- Name one person who made u laugh last night? 
abg polis 3org..kitorg kene saman sbb lwn arus jln sehala...!! xtau plak name diorg....
2- What were u doing 1 hour ago?
makan nenas
3- What was da last thing you said out loud?
erks~..xde org pekak badak kt sini..
4- Where's da next place you're going to?
umah jiran sbelah..keh3 
5- What was da last thing u paid for?
lunch td...
6- Where were u last nite?
umah... 
7- What's da best ice-cream flavour?
ais krem asam masin cik mah blkg umah wat..last mkn ms sekolah rendah..
8- Do u wanna cut your hair?
da potong pon...
9- Do u love to 'melatah'?
x melatah kot..sbb klu tkejut, slalu terkedu..
10- If that so(melatah), what will u said out loud?
----
11- What does da last text-msg received say?
msej dari celcom..dpt bonus cdt...
12- Will u get married in da future?
msti laa nak... 
13- Do u chew on your straw?
kadang2~~..haha....
14- Do u make-up your own words?
hurm~...
15- Is there anyone u like/love right now?
i love u.... yess..you...!! :D
16- Tag to other 5 bloggers/more
sape2 nk jwp, amek laa.....ehehe....

tag drpd Rusydi & Fello Ariza *___*

byk lg pending tag..tp sbb tag yg kene letak gmbr, rs cm xtau plak nk letak gmbr yg mane..wakaka.. i kan pemalu~~ (bak kate rusydi)..maceh rusydi & fello sbb bg award ni..terime kasih daun keladi, klu ade lg bg laa lg.. wuwuwu... meraung2 laa diorg  sbb kene pakse bg award lg lps ni.. haha


1. Write 5 interesting facts about the person who gave u this award
mude, ensem bergaya, bijak bestari, kaya budi bahasa
tak bole tdo kalo lampu on dan bising..
suka tgk documentary..
suka maen game computer..
rajin duk dpn komputer..
    mude, ensem bergaya, bijak bestari, kaya budi bahasa
    suke bace ayat2 @ kata2 hikmah @ hadith Al-Quran @ quote
    Hard Core fans Of Arsenal..
    Minat Kaler hitam& putih
    Netbook, Camera &Handycam jadi peneman setia
             **yg pertama utk stiap org tu je jwpn aku sndiri...T__T **

        2.Write down 10 interesting facts about yourself and your hobby
      jawa johor yg xreti ckp jawa..
      sorang dlm fmily lahir kt hosp..
      kuat susu botol ms kecik..
      pemalu.. (nk type mende ni pon malu..T__T)
      suke makan..fell yg noticed..
      suke tdo..sgt...xpenah ade mslh...
      xsuke bergambar tp suke amek gmbr org esp budak2 kecik
      mudah ngantuk klu gi shopping
      suke tgk org cntik...tp takut llaki ensem... tkut jatuh ati... keh3..
      haish~..susah tul jd org xsedar diri ni..T__T...psl diri sndiri pon xtauu~~~ 


        3. Pick your most 10 deserving recipients and describe them.

      nobita sensei - kwn pd doremon sensei
      kyle - rjin bW b4 gi kls
      uRuchimaro @kF - suke ajak men uno kt fB
      anwarFaiz - slalu wat mak die tenang kt umah dgn tido spjg hari..haha~
      Asy - slalu nmpk die kt mana2 cbox
      Robot Sakti - ms nk tag ni br sedar die seorg llaki~~.. T__T igtkan pmpuan sbb header blog die cute~
      Nuriz - gmbr kucing gemok kt profile fb die..
      miszLullaby - comel, tunangan org dan bakal dokter
      ~~xlarat da nk tag~~